Hopp til innhold
Min side

Lurer du på noe?

Kontakt oss om du har spørsmål. Chatboten Bodil svarer deg med en gang. Hvis du vil chatte med en av våre kundebehandlere, kan du også gjøre det.



Kontakt oss:

I kåringen av Kundeserviceprisen 2022 mottok HELPs kundesenter hele 3 priser:

  • Best i Åpen klasse, foran Wilhelmsen Chemicals og Norsk Tipping
  • Best på telefon – Hele 192 kundesentre deltok i årets undersøkelse, utført av SeeYou
  • 3. plass totalt, når alle klasser og kåringer sammenstilles

Kontakt oss på Min side

På Min side kan du enkelt følge kundeforholdet ditt, opprette en sak og følge den, og du kan sette opp og endre avtaler digitalt.

 

Besøksadresse: Essendrops gate 3, 0368 Oslo

Postadresse: Postboks 1870 Vika, 0124 Oslo

Organisasjonsnummer: 981877888

Spørsmål og svar

  • Om du har en pågående sak og ikke får tak i advokaten din, kan du ta kontakt med kundesenteret.
  • Advokatene er nødt til å prioritere tidsfrister i forbindelse med rettsaker, men vil ta kontakt med deg så fort de får anledning.

  • Du vil få en kartleggingssamtale med advokat innen få dager etter at du melder sak.
  • Når du har blitt tildelt en advokat, vil behandlingstiden variere ut ifra sakens omfang. Advokaten på saken vil kunne gi deg en bedre oppfatning om hvor lenge saken kan vare.

  • Hvis du har mottatt en faktura fra HELP forsikring så betyr det at du er registrert som kunde hos oss.
  • Mange av våre kunder er forsikret gjennom sitt medlemskap i LO eller har tegnet forsikring hos eiendomsmegler ved kjøp av bolig.

  • Advokatforsikring: Advokatforsikringen koster 370 kroner per måned. Dersom du er LO-medlem i et forbund uten kollektiv avtale koster advokatforsikringen 167 kroner per måned. De kollektive avtalene koster mindre.
  • Boligkjøperforsikring og Boligkjøperforsikring Pluss: Forsikringspremien for HELP Boligkjøperforsikring varier etter type bolig. Ta kontakt med din megler for pris. Hvis din megler ikke kan tilby HELP Boligkjøperforsikring, ta kontakt med oss.

  • Advokatforsikring: For advokatbistand i rettslige tvister påløper en egenandel. Egenandelen er på kr 4 000.
  • For LO-medlemmer er egenandelen kr 3 000 (og i enkelte tilfeller dekkes egenandelen av forbundet).
  • Boligkjøperforsikring: Du må kun betale egenandel hvis du har fått 10 timer advokatbistand eller mer, det er oppstått en tvist, eller det er tatt inn takstmann, avhengig av hva som kommer først. Egenandelen er kr 4 000 og faktura kommer i posten.

I HELP har vi 6 måneders karantenetid for individuelle kunder. Dette gjelder ikke forsikring gjennom kollektiv avtale og boligkjøperforsikring.

  • Advokatforsikring: Hvis du allerede kjenner til en sak eller er i en tvist før forsikringen er aktiv er saken sannsynligvis ikke dekket. Du kan uansett bestille advokatforsikring som kan dekke uforutsette behov i fremtiden.
  • Boligkjøperforsikring: Boligkjøperforsikring kan kun bestilles hos megler ved kontraktssignering. Det er dessverre ikke mulig å tegne boligkjøperforsikring etter at bolighandelen er fullført.

Oppsigelse må skje skriftlig. Du kan sende oss en e-post til post@help.no.

Det vil alltid være en mulighet til å møte advokaten fysisk i våre lokaler på Majorstuen i Oslo. Vår erfaring er at vi kan hjelpe like godt uansett hvor i landet du befinner deg ved hjelp av telefon, epost, brev og digitale møter. I rettstvister og ved behov så vil advokaten møte personlig.

  • Hvis du opplever problemer med innlogging på Min side kan det hende at vi mangler ditt personnummer. Kontakt oss på telefon 22 99 99 99 for å oppgi dette på en trygg måte.
  • Hvis du tegnet Boligkjøperforsikring sammen med noen andre kan det hende at det kun er den andre kjøperen som har tilgang til Min side. Vi jobber med en løsning slik at alle kjøpere skal få logget seg inn på Min side.
  • Får du normalt logget deg inn på Min side, men opplever problemer nå, kan det hende at det er feil med leverandøren av BankID, telefonabonnementet eller lignende. Vent gjerne en liten stund før du forsøker igjen.