Hopp til innhold
Min side

Glimrende hjelp da kunden ikke ville betale

Truls Arne Nilsen i Rørl. Arne Nilsen AS installerte nye energi- og vannmålere i et sameie, men kunden ville ikke betale.

Da sameiet fikk regningen, ville ikke styret betale full pris. De mente nemlig at det var avtalt fastpris per leilighet, og kunne ikke forstå hvorfor regningen nå hadde økt med 300 prosent. Uenigheten gjaldt dermed om rørleggeren hadde rett til å fakturere per medgåtte måler, eller om tilbudet som sameiet hadde akseptert, var for komplett installasjon.

Truls Arne Nilsen, daglig leder i Arne Nilsen AS, har advokatforsikring gjennom Rørentreprenørene. Det er HELPs advokater som leverer advokathjelpen til medlemsbedriftene. Fra advokat Aksel Stumpf i HELP-advokatene fikk saken tok det under en måned før regningen ble betalt i sin helhet slik den skulle. Det holdt dessverre ikke med et brev hvor advokaten fremla saken. Han måtte også klage sameiet inn for forliksrådet, men da dette var gjort, så kom betalingen.

Gjennom advokatforsikringen har medlemmene tilgang på advokathjelp både til rådgivning og tvist til saken er løst, i eller utenfor domstolene. Forsikringen dekker også rettsgebyr. Arne Nilsen AS fikk dermed fullt oppgjør fra kunden, uten at de måtte betale noe av oppgjøret til advokat eller forliksrådet.

- Advokaten jobbet raskt, og jobben ble proft utført. Det er glimrende å ha en slik ordning gjennom Rørentreprenørene, og jeg anbefaler gjerne forsikringen til andre medlemmer, sier daglig leder Truls Arne Nilsen i Arne Nilsen AS.